måndag 3 september 2007

Bollar i luften och glädje i själen



Jag skäms lite att det inte händer något i bloggen. Egentligen så vill jag skriva varje dag men det finns så mycket annat som kräver uppmärksamhet. Nästan alla mina tankar snurrar kring Sagoverkstad. Det är ett projekt som jag håller på och startar. Just nu försöker jag skriva ner idéen. På onsdag ska jag träffa en projektledare (inom ABF) för att diskutera Sagoverkstads framtid. Då vill jag kunna ha allt skriftligt, fint och proffsigt.

På kvällarna läser jag engelska och på dagarna pluggar jag till mitt körkort. Jag är 35 år och kan inte köra bil. Jag har aldrig behövt det men nu börjar det bli lite obekvämt. Tanken är att ta körkortet INNAN jul. Så ni förstår hur jag har det.

Jag funderar på att ansluta mig till Eskilstunas Fotoklubb. Jag tror att det kan vara givande för mig. Träffa andra som gillar foto, hämta inspiration och växla tankar kring bilder. Samtidigt är jag lite rädd för att jag kanske tar för mycket på mig. För två år sedan gjorde jag något liknande, hade många bollar i luften och brann för många spännande projekt (det är faktiskt nedskrivet i den här bloggen :). Det slutade med att jag blev utmatad på alla möjliga sätt. Gör jag om samma misstag? Men om jag sitter och gör ingenting så blir jag så rastlös. Jag vet inte vad som är värre faktiskt. Det är nog som med allt annat, att hitta balans. Fast det är inte så lätt när man känner att man har fått vingar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med körkortet! Jag önskar dig lycka till och är glad åt att du äntligen skrivit något igen!

Hälsningar Martin

Anonym sa...

Lycka till med körkortet vill jag först säga....då kan du köra ner till mig sedan så Clarakanin får träffa sagoprinsen :=)
Du klarar det galant....det är jag helt övertygad om!! Att gå med i en fotoklubb är väl givande och man kan ju bara med i deras träffar när man känner att man har tid.
Du får ta det lite "easy" nu Anna så inte vingarna blir slitna i kanterna......du vet ju hur fjärilarna ser ut när de flugit en hel sommar.....take care!!!

Millis sa...

Håller tummarna för att du snart har ditt efterlängtade körkort.
Det är inte lätt att hitta den rätta balansen, så att man inte bränner ut sig igen.
Lyssna på kroppen! Den talar om för dig när det är dags att lugna ner sig.
Stor kram till dig!

Anonym sa...

Skönt att höra att det finns fler 30+ som inte har körkort! Jag ska också sätta igång nu i höst, har varit på G tidigare så jag kan starta bilen ialla fall- tror jag!
Sen får man väl köra på alla - eller vad tror du?
Lycka till med allt, kram!

Anonym sa...

Alltså inte köra PÅ alla...ha ha. Skjutsa på folk menar jag!

Anonym sa...

Anna, jag håller också på att ta körkort! Visst är det tråkigt att plugga teori, men så kul att köra!

Anonym sa...

Ps. Ingen prestationspress hörrdu, ta det lungt med Anna Stilla-bloggen och kör på med sagov. Det är inte meningen att man ska ha flera bloggar, det blir ju som att ha flera liv. Och vem klarar det? Kram!

Anonym sa...

Jo, lyssna på din kropp, har du tendens till att bränna ut dig så gå inte med i fotoklubben, det kanske räcker med SV!

Anonym sa...

Nu ska jag inte skriva nått mer! :)

Mona sa...

Härligt att du tänker ta körkort! Det tog jag för många år sedan men har knappast utnyttjat det mer än som en snygg legitimation. Ska jag pyssla med min nya verksamhet så får jag nog faktiskt ta och se till att öva lite mer. Jag har ju faktiskt tillgång till världens bästa lärare. Jag antar att det bara är att bestämma sig. Suck! Vi kan vi hejja på varandra så går det nog bra. Jag ser fram emot att få se dig svänga in på uppfarten här i den blommiga saaben.
Kram / Mona