lördag 7 juli 2007

Om sanningen ska fram...



Jag försöker göra upp med mig själv.

Ta itu med mina innersta drömmar.

Börja respektera mina allra djupaste rädslor som jag har förträngt hela livet.

Nej, jag har inte läst någon fiffilurig bok som förklarar i 10 steg hur man uppnår nirvana. Jag är skeptisk till alla Dr. Phill och liknande. Jag är skeptisk till livshjul och diagram som ska visa mig hur nöjd eller icke nöjd jag känner mig med mitt liv.

Jag tror inte på sådant.

Vad tror jag på?

Mycket djärva lösningar...

Att det går inte att förneka sig själv hur länge som helst.

Jag har förnekat så många sidor av mig att jag inte minns hur jag egentligen är. Men det är inte svårt att ta reda på det. Jag är övertygad att visdomen om oss själva bär vi inom oss själva. Det finns inga böcker som kan tala om för oss hur vi ska hitta till den.

Jag är poeten
Som med vidöppna ögon
Slukar världen
För att återspegla den
I oförgömliga dikter.

Bilden är tagen på Vikingafestivalen på Selaön som vi har besökt idag.

5 kommentarer:

Millis sa...

Du är så klok du! det ligger mycket i det du säger.
Kram

Maria sa...

Det är nog så att det tar hela livet innan man verkligen känner sig själv, alltid finns det något nytt att upptäcka om sig själv och något nytt att lära...

Dubbelörn sa...

Precis detsamma känner jag, tycker det mesta är mambo-jambo o tror också att vi har det inom oss själva, bara vi lyssnar...

Kramar

Anonym sa...

Jag är inne på samma spår. Man kan inspireras av olika teorier eller metoder men innerst inne är man den man är och det gäller att hitta den personen och bejaka den. Olycklig blir man när man förtränger sitt verkliga jag. Det är en svår konst att leva fullt ut. Jag tycker ju att du hunnit så himla långt i jämförelse med mig. Men jag jobbar med dessa frågeställningar mycket. Men når inte fram. Vet inte riktigt vem jag är. Eller jag vågar inte se...
Du är verkligen en poet. Få kan formulera sig så klart och vackert som du!
Keep up!

Anonym sa...

Vilken fantastisk illustration!

Det lilla barnet tar den enklaste lösningen - det är ofta ganska fiffigt!

Oavsett du lyckas eller inte så kommer du säkert att få en spännande resa. Minns att det är vägen som gör resan värd.

Lycka till!