onsdag 30 maj 2007

Våren luktar diesel.


"Vyn från backen" Mars 2007


"Vyn från backen" Maj 2007



Ibland, under tråkiga slaskiga vinterdagar har jag suttit och undrat om det finns någon vår eller om det är något som jag har bara drömt ihop. Även om mina kunskaper om omvärlden räcker till att veta att våren kommer alltid till slut så har jag svårt att tro på det.





***

Kuriosa från köket:

Vi sitter och äter. Sara vill be oss om något och jag ser hur hon samlar sina krafter.

- Kan vi köpa Disney Channel?

- Vilken Diesel Janne? - frågar Magnus som är för tillfället förkyld och därmed döv.

Jag får hysteriskt skrattanfall så jag lägger mig på bordet och flabbar. Sedan omvärderar jag situationen och konstaterar att det inte alls vore så tokigt med en Diesel Janne.

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Säg till om du finner denna Diesel Janne. Han kanske är en hejar på trädgårdstraktorer o annat *gapskrattar*

Anonym sa...

Diesel Janne.......kanske ställer upp i Bonde söker fru i nästa omgång....hihi! jag förstår att du fick dig ett gott skratt :=)
ha det gott i helgen!
kram