tisdag 8 maj 2007

Sött är nyttigt. Punkt slut.

I väntan på att vinet ska jäsa klart ordnar jag riktiga kakorgier. Utrustad i "Två systrars söta" har jag regerat hela eftermiddagen i köket. Ni som älskar kakor, pajer och annat gott måste bara kolla den här boken. De två systrarna, Lisa och Monica driver Cookbook Café i Stockholm. Jag har aldrig varit där men så fort jag befinner mig i närheten så ska jag kika in. I boken finns så många intressanta recept att jag blir yr av att läsa dom. Vad säger ni om marmorerade brownies med hallon? Visst låter det gott? Jag kunde inte stå emot och bakade dom. Otroligt goda. En blandning av smet på mörkchoklad, philadelfia och hallon. Imorgon ska jag baka något annat. Jag är en riktig gottegris men systrarna försäkrar i sin bok att sött är inte bara gott. Det är nyttigt också. Jag köper lätt deras argument!

4 kommentarer:

Millis sa...

Supersmaskigt...älskar hallon!
Tack för länken.

Dubbelörn sa...

Madre mia säger jag bara om receptet med mörk choklad, hallon... *svimmar* Såg dem på tv o blev också så nyfiken på deras fik. Ska absolut besöka dem nästa gång jag är i Stockholm. Men jag köper boken!!

Anmäler mig gärna till provsmakning av både vin o kaka om bara hunden håller sig borta... *gapskratt*

Anonym sa...

Sött är definitivt nyttigt! Allt man blir glad av är nyttigt. Och choklad är alltid nyttigt. Wow!!!

Lin & Lavendel sa...

I tisdags var jag och fikade på cookbook café. Jättemysigt ställe och så himla gott!!