onsdag 9 maj 2007

När hjärnan bubblar



Jag har glömt, eller kanske förträngt, att imorgon ska jag till tandläkare. Så nu har jag inte hunnit sprida min oro över tillräckligt många dagar. Istället lider jag av en kondenserad oro ikväll. Har ni testat att lida av kondenserad oro?

Pannan håller på och spricker precis vid hårfästet. Jag får en känsla att hjärnan bubblar. Mer och mer. Snart ser jag hjärncellsbubblor i den där sprickan i pannan. Fy vad jobbigt. Hur kunde jag glömma att jag ska till tandläkare?

Jag kanske faller i koma under natten? Eller får någon infektion i sprickan i pannan. Imorgon kommer jag att ligga i sängen, blek i ansiktet och blicken kommer att glida utan att kunna fokusera på något alls.

Eller så kanske vinner jag på lotto... nej, förresten, jag hinner inte spela på lotto till imorgon.

Då får jag framkalla koma i så fall. Infektioner är så opålitliga.

Jag vet. Jag svamlar men som sagt. Kondenserad oro har sådana biverkningar.

10 kommentarer:

Stina sa...

Lilla vännen, det kommer att gå bra.
Kramar Stina

Anonym sa...

Stackars Anna...är du så rädd för tandläkaren!!! Försök tänka positivt när du sitter där,tänk vilken tur att du KAN gå till tandläkaren och slipper gå tandlös...slut ögonen, ta långa djupa andetag och tänk dig att du sitter på en vacker sommaräng och sippar maskrosvin med Magnus...för det var väl det han hette , din man?! Du klarar det galant Anna.....!
Vilket gulligt hjärta det blev efter den avsågade grenen på trädet......åh, vad jag älskar träd! Tack för den vackra bilden!
Kram på dig!
Sänder positiv energi till dig NUUUU :=) Kände du något ? :=)

Dubbelörn sa...

*skrattar* Kondenserad oro, är det det vad jag också har upplevt ibland??!!!

Tack för att du gav mig namnet, kommer nog att uppleva denna oro den 22 maj då jag ska till tandisen...bbrrrr

Kram

Millis sa...

Lycka till hos tandläkaren. Jag skickar massor med positiva energier och kramar till dig.

Sol och skugga sa...

Anna! När du läser det här har du redan genomlidit ditt besök hos tandläkaren. Visst gick det bra!? Jag förstår annars precis vad du menar med din skräck. Det är "bara" att blunda hårt och kasta sig ut! Lycka till!

Bisse

Anonym sa...

Tappade en plomb då jag var i Åbo och svalde den... Syrran fixade tid i sthlm på nån dental-akut. Var skitnervös, men det gick så snabbt så på 30 minuter var det klart. Skönt att jag fixade det då annars hade jag nog skjutit upp det...

Anonym sa...

Gick det bra!?

Mona sa...

Nu är jag sent ute men nästa gång du ska till tandläkaren kan du prova att nyttja dina kunskaper i yoga. Hoppas det gick bra för dig idag.
Kram

Anna Stilla sa...

Tack för Era alla uppmuntrande ord. Jag har överlevt och det gick faktiskt bättre än väntat. Mycket beror på att min tandläkare är jättebra. Proffsig men snäll. Och sedan era rara kommentarer och er positiv energi hjälpte till. I bloggvärlden är man aldrig ensam!

Millis sa...

Vad härligt att det gick bra!
Det är så underbart när man har lyckats göra nåt man är rädd för, man växer rejält.
Kram