torsdag 3 maj 2007

Jag vill bli en miljonär!



Off. Så har jag känt mig idag. Jag har grubblat, funderat och oroat mig. För framtiden. Jag får en sådan strypande känsla av hopplöshet och uppgivenhet. Egentligen vet jag bättre. Jag bör inte vara orolig. Inte än iaf. Inte nu. För framtiden kommer senare och nu är det nu. Och nu har jag egentlligen ingenting att oroa mig för.

Men jag kan inte låta bli att tänka på framtiden. På tiden efter den 1 augusti. Mitt friår tar slut då. Jag måste säga upp mig från min trygga, fasta, inkörda anställning i Göteborg. Jag måste göra mig arbetslös. Hela mig bara vrider sig av illamående. Jag vill inte vara arbetslös. Inte för att jag älskar att jobba så mycket. O nej, egentligen vill jag vara en miljonär och snyta mig i Reinfeldts kavaj. Däremot vill jag inte att myndigheterna ska köra med mig hit och dit. Bara tanken på att jag måste söka A-kassa gör mig sjuk.

Jag måste ha ett jobb!!!!

Jag har sökt 6 olika tjänster och varit så hoppfull. Idag har jag fått två telefonsamtal.

"Vi har tyvärr inga lediga tjänster just nu. Om något dyker upp så anonserar vi det på våran websajt. Håll utkik!"

Javisst, tack för att ni har ringt.

"Tjänsten hos oss är inte aktuell längre. Annonsen var gammal."

Det var synd...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag står inför exakt samma sak!
Har ångest över att besöka a-förmedlingen.
Skjuter nog på det till hösten bara för att få njuta av sommaren, men oron ligger som ett rovdjur och lurar.
Vår firma minskar ner /alt lägger ner till hösten om maken får nåt annat jobb. Han är däremot en sån där eftertraktad på arb.marknaden högutbildad och MAN! En 45-årig fyrabarnsmamma är inte eftertraktad på NÅGON marknad, inte ens köttmarknaden-haha!

Anonym sa...

Men snälla Anna vad jobbigt det låter.....du som är så duktig på att fotografera kan väl söka jobb som fotograf någonstans, på nån tidning eller nåt?!
Du har ju donat om härinne också ser jag...så fint!!! Rofyllt och stillsamt...
Lavendel kan du beställa hos Crearome(sök på altavista) eller om någon hälsokostaffär har i din stad, på tal om rofyllt :)
Kram

Stina sa...

Hoppas att det fixar sig så att du slipper att vara orolig. Kram Stina

Anna Stilla sa...

Persilja, vi kanske kan bilda någon bra förening? Oeftertraktade mammor eller något sådant. Eller ännu bättre, ett parti! Om fyra år vinner vi valet, absolut!

Clara, jag blir så generad när någon berömer mina bilder. Tack!

Stina, jag hoppas det med. Någonstans där djupt inne vet jag att det löser sig till slut. Och ändå måste jag oroa mig. Tack!

Anonym sa...

"Vi som blev över" partiet?
eller "Shabby-skrutt"-partiet
eller "Gröna stövel-partiet" kanske
"Rosenskärorna" eller "Vi som är mot"-partiet...
Jag är med!
Filial i E-tuna och L-å förstås. Och årsmöte på Gotland-eller hur!

Dubbelörn sa...

Jag joinar den klubben, kan vara med i E-tuna filial ;)

Kram

Anna Stilla sa...

"Vi som är mot" låter jättebra. Vad roligt att Dubbelörnen vill vara med. Vilken politisk styrka vi kommer att bilda! Och jag älskar Gotland!