tisdag 22 maj 2007

Dopgåvor

Jag har ett bekymmer. Egentligen har jag många men just nu plågas jag av ett av stor vikt. Vi ska på ett dop i juni. Jag funderar på vad pojken ska få i present. Jag vill ge något personligt. Något som man har valt med hjärtat och omtanke. Traditionella dopgåvor vill jag inte ens tänka på för jag förstår inte varför man ska överbelasta andra med skedar och lyckopengar. Förra året, när jag för första gången skulle på ett dop så höll jag i handen "Den silvriga barnkammarboken" och funderade... Vilken tur att jag inte köpte den för flickan som döptes fick nämligen 3 likadana. Jag har sökt efter inspiration på nätet och hittade några roliga idéer. Något kanske kan jag använda mig av.




Johanna målar roliga änglar på bl annat porslin. Det är kanske inte så dumt att måla en alldeles egen tallrik och mugg till det lilla dopbarnet.





En så söt sparbössa. Grisen tycker jag är underbar. Man kanske skulle kunna sy något liknande? Jag vet inte om jag hinner men idéen tycker jag om.






Den idéen tycker jag mest om. En t-shirt med antigen barnets foto på eller någon annan rolig bild. Samt en passande text. Då handlar det mer om utskrifter och överföringar på tyget än om tryck. Jag måste fundera.

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Det där är knepigt... Gillar inte heller det där traditionella grejerna, som "alla" köper.

Klurar o återkommer...

Anonym sa...

Jag broderade monogram på örngott till det senaste dopet jag var på, till bebisarna alltså (tvillingar). Gillar du att rita så kan du ju göra fina, roliga och egendesignade färgglada örngott. Det finns ju tuschpennor som fäster på tyg...

Anonym sa...

Tröjan var tuff tycker jag....lycka till! lova att visa vad du gjort sedan!
Kram