onsdag 23 maj 2007

Oss katter emellan



Katten Lucy tror att hon är en värsting. I 6 år har hon levt ett tryggt liv som innekatt och vet inte vad fara betyder. Hon är så fräck att hon springer in till grannarna och spöar deras djur.

Men nu har hon fått problem. Sedan några månader tillbaka har hon en svart katt i hällarna. Han jagar bort Lucy upp i det högsta trädet. Han kommer till våran uteplats och väntar på att klå upp Lucy. Till och med på nätterna sitter han här och vrålar "Du där, kom så ska vi slåss. Mjaaaauuu"

Igår satt Lucy och Den Svarta på varsin sida av staketet. Det regnade men ingen av dom gav upp. De stirrade och strirrade på varandra. Vi ropade på Nosan och hon fick agera förstärkning. Hon ställde sig bredvid Lucy och försökte stirra bort Den Svarta. Det hjälpte inte. Till sist gick Magnus ut och tvingade djuren till en tillfällig vapenvila.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, min Bosse blev ju spöad av en dubbelt så stor okastrerad hankatt på vår tomt dessutom, och jag blev förvånad över mina moders(matte)instinkter. Ser jag den fula katten så vet jag inte vad jag gör. Jag kanske inte är djurvän trots allt...

Anonym sa...

Nämen herregud vad roliga dom ser ut!!!