torsdag 19 april 2007

Strike!



Ikväll har jag bowlat. För första gången i hela mitt liv. Jag var jättenervös. Alla runt omkring mig såg så proffsiga ut. Focus på klotet, 3-4 steg fram, en bra bakswing och deras klot rullade dit de skulle. Mina däremot rullade dit de ville. Men jag har fått strike! Två gånger! Jag kom ändå sist.
Men jag hade roligt. Jag vill bowla igen! Jag kanske kan ställa PET-flaskor i vardagsrummet och träna lite på bakswingen?

Det är en märklig känsla att göra något för första gången. Nu menar jag inte sådana extrema saker som att segla över Atlanten. Det räcker med att bowla. Magnus har bowlat, barnen har bowlat men inte jag. Nästan otänkbart. Om jag tänker efter så är det är ganska mycket som jag ännu inte har gjort. Mycket att se fram emot!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul att testa nya saker....själv var jag duktig på att rensa "rännan" när jag provade att bowla. Fick någon konstig skruv på klotet :)

Anonym sa...

Om du vill spela extra säkert finns det banor med rännskydd. Små staket som hindrar klotet att hamna i rännan...

Visst är det roligt att prova på nya saker!? Det behöver inte vara något stort. Små händelser i vardagen kan räcka.

Hälsningar

Bisse
(bissesplats.blogspot.com)

Anna Stilla sa...

Jag har hört om dessa staket men min familj protesterade "nej, nej, inga staket!!!" Jag har dock grova misstankar om att någon fifflade med vår bana precis när jag skulle kasta. jag kunde nästan se hur den böjde sig i mitten. Då är det naturligt att klotet hamnar i rännan. ;-)