tisdag 24 april 2007

Robin väntar



Egentligen skulle jag titta på Robin Hood. Men först ville jag göra något nyttigt och bestämde mig för att söka jobb. Mitt friår slutar om 3 månader och det är dags att hitta något innan jag blir så illa tvungen att bråka med A-kassan. Nåväl. Jag kollade Platsbanken och hittade en tjänst som skulle kunna passa mig. Det enda sättet att söka tjänsten var att skicka sitt CV via en annan webbplats. Var är mänskligheten på väg egentligen? Det gamla sättet att skicka med posten duger tydligen inte längre. På den där webbplatsen står det att det går fort att registrera sitt CV. Bullshit. Det tog två timmar för att allt hängde sig gång på gång. Sedan kom Magnus och frågade om vi inte skulle ta några mackor, te och filt och gå ut i skogen. Det gjorde vi. Det var så varmt. Hundarna flåsade, Magnus solade och jag sprang runt och fotade.

Det blev ingen dejt med Robin Hood med andra ord. Men det är lugnt. Han väntar i bokhyllan. Ibland går jag förbi honom, slickar mig om munnen och ler belåten. Om alla karlar skulle vänta så tålmodig som Robin så skulle världen vara lite bättre. Det är jag övertygad om.

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad mysigt med picnic (nä, undrar om det verkligen stavas så..?) och vilka härliga hundbilder!

Millis sa...

Det låter jättemysigt...och vilka härliga hundar du har.

Anonym sa...

Vad letar du efter för nytt jobb? Hur känns det att börja jobba om några månader igen? Har du haft det bra under ditt "viloår"? Nu blev det visst många frågor....Du vet att jag är nyfiken!

Hälsningar

Bisse
(bissesplats.blogspot.com)

Anonym sa...

Hi there... what a cute Nordic doggie! They say a picture is worth a thousand words ... but mine, I'm afraid, would all be in English! Typical of us insular monoglots I am unable to write to you in any other language (except a smattering of embarrassingly bad French and some pigeon-German. Oh -- or Welsh, if that is any use to you..!) Lovey pictures you have here though ... I found you quite by accident, pressing that "next blog" button at the top. I do a blog too, you know. It is called gledwood2.blogspot but it's quite different from yours (it's in English, for a start!!) -- it's more my kind of secret diary online. So if you want to come read my private anguish and broken-hearted yearnings and poke through my innermost confessions you know where to click now!! Take it EZ and all the very best to you
from
Gledwood
("Gledwood Vol 2")

Dubbelörn sa...

Fråga mig jag vet dessa länkar man ska fylla i med miljoner frågor hos rekryteringsföretagen... Blir galen på dem!!

Hoppas du fann något intressant... Har jobbat med rekrytering så vet att dina egna rader betyder mycket...

Kram

Anna Stilla sa...

Hi Gledwood . Thank you for your comment. It was very nice. My blog is as a diary too. But not so secret :)

Dubbelörnen Tack för tipset!

Bisse O gud nej, jag vill inte jobba. Det är så skönt att få vara hemma. Men jag måste. Helst vill jag jobba med något helt annat än mitt gamla jobb (förskolan). Utbilda mig till målare. Eller snickare. Eller jobba i en park.

Mossfolk och Millis Tack! De är våra älskade bullmastiffer, Nosan och Valle. Det är världens snällaste hundar fast de ser ut som blodsugna mördare.

Anonym sa...

Av bilderna att döma så är det inte bara Robin som väntar.....:=)
Kram