måndag 23 april 2007

Anne och Robin

Igår lärde jag mig något nytt. Nämligen att sätta på vår dvd-spelare. Jag tittar sällan på tv och sedan vi har digital tv så tittar jag inte alls på det om någon barmhärtig själ här hemma inte startar den åt mig.

På hyllan står det nämligen tv, dvd, boxen, video och förstärkare. Allt detta styrs av fyra fjärrkontroller. På varje fjärrkontroll finns med massor med olika knappar och beroende på tillfället så trycker man på de rätta. Jag tror att det finns fler fjärrisar som Magnus har gömt undan för att inte förvirra mig ännu mer.

Igår lyckades jag med att starta en film alldeles själv. Inte utan problem så klart. Först hade jag bild från tv men ljud från dvd. Sedan tvärtom. Sedan hade jag ingenting och strax därefter kom myrorna med sitt krig. Efter många försök och rent statistiskt tänkande /om jag trycker på dvd och sedan på alla knappar på den gråa fjärrisen så kanske händer det något-typ/ lyckades jag med att starta filmen.

Vet ni vad jag tittade på i två dagar? "Anne på Grönkulla" (alla delar!!!!). För jag är Annes stora fan. Jag kan se de filmerna om och om igen.







Imorgon startar en ny filmmaraton. Jag har varit på biblioteket för att låna några böcker om grönsaksodling. Jag gick förbi filmhyllan och mitt hjärta började klappa som en dåre. Där, på hyllan stod han... Min gamla stora kärlek... Robin of Sherwood!




Minns ni serien som gick på tv för ca 20 år sedan? Det var då jag började lyssna på Clannad. Jag var 14 då och lovade mig att mannen i mitt liv måste likna Michael Praed annars kan det kvitta. Riktigt så blev det ju inte. Men Clannad lyssnar jag på än idag.

Nu är jag jättetrött. Vi har cyklat nästan 4 mil idag så jag ska gå och lägga mig alldeles strax. Kram på Er alla! Och gonatt!

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Oh så mysigt det låter... Nostalgitrippar är aldrig fel...

Kramar

Anonym sa...

Haha!
Gillar du Lilla huset på prärien också?
Förlåt, retas bara. Jag ska inte säga något, har älskat pensionärsprogrammet "Hem till gården" som en tok...med betoning på har. Och mitt absolut mest älskade tv-program är och var Zorro-den maskerade ryttaren...
De gamla. Älskade den mannen djupt! Trodde alla män var såna -hjältar, gentlemän och romantiker i ett...Insåg sen att man får vara GLAD om man hittar en som är en av sakerna...(och att hjälten och romantikern kan bo inne i mig själv.)

Anonym sa...

När du nu är i filmtagen så har jag ett filmförslag till dig inne hos mitt!

Men ska Anna verkligen sitta framför Tv nu när det är så skönt ute...:)
Kram

Anonym sa...

Clannad! Det var länge sedan jag lyssnade på dem. Underbar musik. Tack för påminnelsen!

Hälsningar

Bisse
(bissesplats.blogspot.com)

Anonym sa...

Ja, Anne på Grönkulla, älskade dom böckerna och tv-serien också! Men vad menar Persilja, det är väl inget fel på Lilla huset på prärien, jag grinade till vartenda avsnitt av den...

Millis sa...

Det låter härligt! Både Anne på Grönkulla och Robin of Sherwood är ju underbara serier "nostalgisk".

Anna Stilla sa...

Lilla huset på prärien tittade jag också på (din stund är kommen Persilja!) men jag blev inte kär i pappan, tyvärr.

Jag är nostalgisk och ganska barnsligt. Det är ganska skönt att få vara det.