lördag 28 april 2007

Husvagnar och Clinta



När jag var liten så åkte vi ofta på campingsemester. Jag gillar tältdoften, maten tillagad på gasolkök och att sova i sovsäcken.
Allra först sov jag och mina föräldrar i ett tvåmannatält. Sedan föddes min syrra och föräldrarna köpte ett fyramannatält för att slutligen köpa en husvagn. Ja, det är jag på bilden fast för ca 20 år sedan.
Idag har vi sett en husvagn som verkligen gör en glad. Ser ut som ett enormt påskägg men jag gissar att de som kör omkring med den är lite utöver det vanliga.
Jag hyser en stor kärlek till gamla och utslitna saker. Men jag är ingen shabby chic-person precis.

Ooo, mer om det en annan gång för nu ska vi titta på någon film med Clinta. Magnus väntar redan i soffan så vi ses lite senare. Kram!

6 kommentarer:

Millis sa...

Jag älskar också campinglivet. Vi har en gammal husvagn från 1980 och den trivs vi jättebra med. En del av charmen med camping tycker jag är att det ska va lite primitivt.

Anonym sa...

Jag har faktiskt aldrig sovit i en husvagn. Tältat har jag gjort ett antal gånger, men aldrig på en campingplats. Men det verkar mysigt. Jättecool gul vagn!

Anonym sa...

Jag har faktiskt haft en sån där husvagn när Tim var liten!

Hälsningar Martin och Mona

Anna Stilla sa...

Martin. jag har ju skrivit att folk som äger (eller ägt) en sådan måste vara utöver det vanliga.

Mona: har du övergivit din blogg????

Oj Lisa, du måste testa någon gång. Det är väldigt mysigt. Någon gång ska jag semestra så här, hoppas jag.

Millis, jag instämmer. Det ska vara lite primivt. Om folk vill ha det så lyxigt som möjligt så får de väl stanna hemma. Det hör till att tvätta sig i bäcken!

Anonym sa...

Vilken snygg husvagn! Den skulle ju vara ett smycke på gården! De nya är så (kräääk)fula!
Jag älskar också gamla utslitna saker. Men jag är inte heller så shabby-chic. Mer shabby haha!!!
Mina barn stöööönar verkligen över min smak. Just nu har jag på mig ett par avlagda arbetsbyxor från maken som har hål i knäet och till en urtvättad långärmad blommig t-shirt som en gång var marinblå med vita och gröna blommor. Nu är den så urtvättad och utnött att den ser mer grå ut överallt. Mjuk som den lenaste sammet dock. När den är ren tar jag alltid den. Fast den ser ut som något som borde ligga på tippen...
När jag nån gång köper nytt eller klär mig festfin kan barnen bli alldeles svärmiska. Till vardags är jag rentav sunkig (och trivs så himla bra.) (Gröna gummistövlar är älsklingsaccesoaren! (på vintern graningekängor...) Jag sa ju shabby!

Anna Stilla sa...

Persilja, du är precis i min smak!