söndag 11 mars 2007

Baconkvinnan.



Idag har vi 5-dagars handlat. Vår kyl och frys rymmer mat som räcker i 4-5 dagar. Att veckohandla är alltså en omöjlighet. Här dricks det ca 4 liter mjölk varje dag och ingen närbutik i närheten. Jag har inte haft ngn handla-lista men det brukar gå utmärkt iaf. Varje gång vi handlar då är ändå det samma saker som åker ner i kundvagnen. Grovt bröd, musli, fullkornsmakaroner, fisk, kött, fil, mjölk, ost, potatis, äpple, kattsand, hundmat. Plus en massa beconmat för jag är en becokvinna. Becontärningar, mjukost med becon, beconsnacks mm. Synd att Mars Delight smakar choklad istället för becon. Pasta med becon, broccoli och ost kräver 30 minuters jobb och är väldigt god. Hundarna och katten gillar också becon. När jag börjar laga mat så har jag tre djur som sitter bredvid mina fötter och väntar på sin andel. Värst av alla är katten för hon försöker påskynda processen med ett otroligt skrikande. Hundarna sitter tyst, stirrar och dräglar. Katten har ingen värdighet alls.

Inga kommentarer: