onsdag 14 februari 2007

Motvind



Det var en fin tygbit. Jag fyndade den på Röda korset. 3 meter för 15 kr! Av det skulle jag sy en kjol, för att börja med. Igår, på sykursen ritade jag av ett mönster men först tog jag alla mått på mig eftersom jag känner inte längre min kropp. Enligt måttabellen har jag storlek 44. När jag sydde sidosömmar så blev det uppenbart att kjolen är 100 storlekar för stor. Jag försökte göra om kjolen men det blev ett jättefiasko. Kjolen hamnade i sophinken men jag vägrade ge upp. Jag ritade ett nytt mönster, på egen hand, med mina mått. Långt efter middnat, när hela hemmet sov, klippte jag ut bitarna. Det första när jag vaknade var att sy ihop dom. Men det blev också ett fiasko. Nu vågar jag inte röra tyger mer. Jag har sytt nästan dagligen och nu känns det att jag har fått ett mentalt stopp. Jag orkar inte mer. Det är nog dags att ägna sig åt mina andra intressen som har legat och dammat alltför länge nu. Fota och skriva.
Bilden är tagen en fin dag då vi var ute och barnen lagade lunch ute i det gröna. Gud vad jag längtar efter grönskan och de ljuvliga ljumma kvällarna....

Inga kommentarer: