torsdag 15 februari 2007

Död period



Jag älskar att sy. Det vet till och med min älskling. Istället för banala rosor eller hjärtformade chokladpraliner fick jag igår några sytrådsrullar. Det var så charmigt av honom. När han kommer hem och frågar mig vad jag gör så jag svarar nästan jämt "mmm, syr". "Vad ovanligt"- svarar han med ett leende. Igår försökte jag sy en enkel kjol men den blev så gräsligt misslyckad så jag slängde den. Ídag har jag sprättat mina gamla jeans för att sy om dom ( så att de kan komma lättare upp på min, ack så muskulösa, rumpa) Men även detta projekt kan klassas som superduper misslyckat. Jag tittar på tyghögen, så många planer ligger inbäddade där. Jag har tappat lusten och orken. Jag vill så gärna sy allt detta jag har planerat och föreställt mig under mina sömnlösa kvällar men jag kan inte. Imorgon ska jag nog städa sybordet och låta det vila ett tag.
Ikväll åkte vi pulka i en jätteskidbacke. Magnus klättrade upp till självaste toppen och åkte fint ner. Jag siktade mig på mitten av backen, satte mig i pulkan och åkte ner utan att styra. Oftast slutade det med att jag flög ut ur pulkan och landade hårt många meter ifrån den. Men roligt var det.

Inga kommentarer: