fredag 12 maj 2006

Skandal!



Jag gick till posten för att fixa adressändring och betala en räkning. Sedan urminnes tider har jag betalat mina räkningar via nätet men idag har jag bestämt mig för att bli mindre modern och betala via den gamla hederliga vägen inklusive en kö på nästan 30 personer. En räkning på 50 kr skulle jag betala. Men jag fick spotta ut 97 kr. Vilka avgifter de tar för sånt! Rena skandal! När räkningen blev betald så ville jag ha blanketter för adressändring. "Det får du i luckan bredvid"-sa posttanten. I luckan bredvid??? Är de goa eller? Då måste jag vänta i en annan kö på minst lika många personer ju! Inte fanken tänker jag bli mindre modern några fler gånger. Ska fixa adressändring på nätet. Punkt slut.
Idag har mina bilder kommit. Med posten. Vilken tur att brevutdelning funkar än. Men den försvinner nog snart ändå. Jag skickade mina digitala macrobilder till framkallning. De blev fantastiska! Och så har jag fått friår! Jippi!
***
Dzisiaj poszlam na poczte aby zaplacic pewien rachunek. Od czasow powstania ziemi place moje rachunki przez siec ale dzisiaj postanowilam byc troche mniej nowoczesna. Najpierw czekalam w dlugej kolejce, potem zaplacilam rachunek w wysokosci 50 kr plus oplata 47 kr! Czy to nie skandal??? Na poczcie zalatwia sie rowniez zmiane adresu i ja poprosilam o odpowiednie druki. Pani mnie poinformowala, ze owszem ale w okienku obok. Do okienka obok byla dluga kojeka wiec ja powzielam decyzje, ze z cholere nie bede juz probowala byc mniej nowoczesna. Zalatwie zmiane adresu na sieci. Kropka. Dzisiaj przyszly moje odbitki makro. Fantastyczne! No i dostalam woly rok. Hurra!

Inga kommentarer: