söndag 14 maj 2006

Abstinensbesvär



Jag är utan internet. Min ADSL-indikator lyser inte alls och det betyder att jag har ingen tillgång till nätet. Så jag försökte blåsa liv i det lite. Startatade om modemet. Inget ADSL. Försökte fiffla med sladdarna och telefonjacket. Modemet var fortfarande stumt. Uppmuntrade modemet med massor med ocensurerade ord men inte ens det hjälpte. Så jag ringde till Telia och fick vänta i 30 minuter i telefonkön för att få höra att de har kopplat bort mitt bredband. Jag har ju sagt upp det fast jag var tydlig med att uppsägningen gäller från 1 juli, inte från NU. Jag måste ringa på måndag igen och de ska försöka koppla in bredbandet så fort som möjligt. Så nu sitter jag på jobbet (på en söndag!!!) och njuter av nätet. Igår trodde jag att jag skulle klättra på väggarna. Men jag försökte nyttja tiden utan internet på bästa möjliga sätt. Städade balkong, röjde Saras rum och halva natten satt jag och gjorde collage av fina bilder.
***
Na glodzie
Jestem bez sieci. Odcieto mi siec przez pomylke. Ja zakanczam moj abonament 1 lipca a nie teraz. Musze zadzwonic w poniedzialek i sprobuje mnie znowu podlaczyc. Ta procedura moze zajac jednak 10 dni. Chamy. Wczoraj lazilam po scianach z powodu glodu internetowego. Teraz wiec siedze w pracy (w niedziele) i zachlystuje sie siecia. Staram sie jednak wykorzystac moj czas bez sieci w jakis pozytywny sposob. Posprzatalam balkon, spakowalam pokoj Sary a przez pol nocy robilam kolaze z roznych zdjec.

Inga kommentarer: