tisdag 9 maj 2006

Så härlig är jorden



Tidigt på morgonen gick jag ut för att fota "mitt" japanska körsbärsträd. I huvudet på mig klingade en låt av Eva Dahlgren
"så härlig är jorden
en doft av hägg
och nattens mardröm flyr
i den bleka solen
tycks varje liten handling ny
för den dag som gryr"
Det låter säkert patetiskt men jag kände mig så lycklig där under körsbärsträdet. Jag tänkte på vad jag har fått utav livet trots att jag inte alltid varit snäll. Två friska, vackra och harmoniska barn. Ett hjärta som har lärt sig att älska på nytt, våren, körsbärsblommorna...
***
Wczesnie rano wyszlam na dwor aby fotografowac "moja" japonska wisnie. W glowie dzwieczala mi pewna piosenka o nadzieji. Najprawdobodobnie zabrzmi to patetycznie ale ja czulam sie taka szczesliwa pod tym drzewem. Rozmyslalam nad tym ile ja od zycia dostalam pomimo, ze ja nie zawsze bylam taka grzeczna. Dwojke zdrowych, pieknych i rozesmianych dzieci. Serce, ktore wlasnie sie nauczylo kochac na nowo, wiosne, kwiaty wisni...

Inga kommentarer: