onsdag 10 maj 2006

Bankmafia, spindelmafia...



Hela förmiddagen har jag suttit och pratat med två olika banker. Pengar som skulle komma in på mitt konto kom inte alls, de har hamnat på ngt annat konto som inte alls är mitt. Till sist blev jag tvungen att åka till min bank och fixa omplacering. Men så lätt var det inte. De skickade pengarna tillbaka men inte till mig utan till den andra banken och nu får jag vänta tills måndag innan de når mitt konto. Det gav mig huvudvärk men jag är glad att pengarna kom till rätta och ingen annan har hunnit köpa sig en fet resa till Hollywood för dom. Efter jobbet tog jag och Sara en filt och gick ner till sjön. Hon tog sig årets första dopp. Jag stannade på filten och virkade.
Under dagen har jag råkat ut tre gånger för spindelmafian. Först hade jag en spindel på kinden. Den andra gången gick jag rakt i en spindel som hängde sig ner från taket. Tredje gången gick en spindel själv på mig när jag försökte ta macrobilder på typen. Jag behöver väl inte understryka faktum att jag vrålade varenda gång?
***
Cale przedpoludnie siedzialam przy telefonie i toczylam wojne z dwoma bankami. Jeden z nich przelal moje pieniadze na jakies inne konto, ktore oczywiscie nie nalezalo do mnie. W koncu musialam pojechac do mojego banku i osobiscie te sprawe wyjasniac. Pieniadze sie znalazly i zostaly odeslane do tego drugiego banku. Teraz musze czekac do poniedzialku aby ukazaly sie na moim koncie. To mi dalo piekielny bol glowy ale i tak sie ciesze, ze forsa sie odnalazla i nikt nie zdazyl kupic sobie jakiejs wycieczki do Hollywood. Po pracy ja i Sara zabralysmy koc i poszlysmy nad jezioro. Sara kapala sie, ja siedzialam na kocu i szydelkowalam.
W ciagu dnia trzy razy wpakowalam sie na pajaki. Raz mialam jednego na policzku, drugi raz wlazlam w pajaka, ktory sie zwiesil z sufitu a za trzecim razem pajak wlazl na recznik. Chcialam mu zrobic pare zdjec makro i on mnie zaatakowal. Nie musze chyba podkreslac, ze ja wrzeszczalam za kazdym razem?

Inga kommentarer: