måndag 8 maj 2006

Misslyckad jakt



Idag har jag jagat fiskmåsar. Fick för mig att jag skulle ta magnifika bilder på dom. Men de bara flög och flög och ingen ville posera. Folk tipsade mig att jag skulle slänga lite mat på marken för att locka fiskmåsarna. Men jag ville inte ha bilder på ätande fåglar. Jag ville se dom flyga mot den blåa himlen. Efter ett par timmar insåg jag att det inte var min dag för att ta bra fiskmåsebilder och riktade kameran mot människor istället. De sitter stilla betydligt oftare än fåglar.
***
Dzisiaj scigalam mewy. Wymyslilam sobie, ze zrobie pare fantastycznych zdjec. Ale te cholery lataly tylko i lataly i wcale nie chcialy pozowac. Ludzie proponowali abym wyrzuciala troche jedzenia na ziemie aby zwabic mewy. Ja nie chcialam robic zdjec obzerajacym sie ptakom. One mialy zeglowac na tle niebieskiego nieba. Po paru godzinach zrozumialam, ze to nie byl moj dzien na fotografowanie mew i skierowalam aparat na ludzi. Ludzie siedza spokojnie, w przeciwienstwie do mew.

Inga kommentarer: