måndag 29 maj 2006

Prestationsångest



Idag har jag tagit ca 40 bilder men absolut ingen av dom duger för mig. Alla är för simpla, platta, gråa och vanliga. Men eftersom ngn bild måste hamna i bloggen så får det bli en bild på santpaulian. Bakgrunden består av smörpapper som jag satte fast på fönsterrutan.
Jag har köpt mig en häftig bok "Do Redo - konsten att slakta en tröja". En riktig inspirationskälla. Inom parantes, Do Redo är ett projekt som handlar om att återvinna, göra nytt och göra om igen. Egentligen var det ett oplanerat köp. På Röhsska hade dom en utställning plus en workshop under samma namn. Jag ville se det men då räckte inte tiden till sånt (kliar mig i huvudet och funderar vad jag gjorde då). När jag fick syn på boken i bokhandeln så tänkte jag inte ens. Jag bara tog den.
***
Dzisiaj zrobilam z 40 zdjec ale zadne mi sie nie podoba. Wszystkie sa za prostackie, plaskie, szare i zwyczajne. Jakies zdjecie musi jednak wyladowac w blogu wiec wybralam zdjecie fiolka afrykanskiego. Jako tla uzylam bibulki, ktora przyczepilam na szybie.
Dzis kupilam sobie ksiazke "Do Redo - sztuka zarzynania bluzki". Czyli ksiazka o tym jak ze starych bluzek mozna wyczarowac bardzo fajne rzeczy.

Inga kommentarer: