tisdag 30 maj 2006

Flytthelvetet


Flyttdatum börjar närma sig. Vardagsrummet har för länge sedan förlorat all sin charm. Nu liknar det mest något lager. Alla saker som jag inte vet vad jag ska göra med bildar höga torn i köket. Men katten verkar trivas i alla fall. Hon hoppar på lådan som står högst uppe och betraktar världen därifrån. Min datorn försvinner bland högar med alla papper, jag har slarvat bort hemnyckeln och frysen är laddad med färdiglagad mat. Jag har varken tid eller plats för att laga maten själv. Trots allt eländet, tröttheten och den allmänna förvirringen känns det ändå ok.
***
Pieklo przeprowadzki.
Dzien przeprowadzki zbliza sie duzymi krokami. Duzy pokoj juz dawno stracil swoj urok. Przypomina raczej jakis magazyn. Rzeczy, z ktorymi nie wiem co zrobic, tworza wysokie stosy w kuchni. Kot jednak czuje sie dobrze. Wskakuje na najwyzsze pudlo i przyglada sie swiatu z gory. Komputer zanika posrod stosow papierow, gdzies posialam klucz od mieszkania i zamrazarka jest zaladowana gotowym jedzeniem. Nie mam ani czasu ani miejsca aby gotowac sama. Pomimo zmeczenia i ogolnego zamieszania czuje sie ok.

Inga kommentarer: