torsdag 27 april 2006

Att chatta eller inte chatta?



Jag kan betrakta mig som en erfaren chattare. I många år har jag ägnat mycket av min tid åt att prata med människor som jag antagligen kommer aldrig att träffa IRL. Jag har alltid valt mina nätbekanta med väldigt stor omsorg. Med en del skriver man långa mail då och då medan andra käftar man med. Och nu plötsligt blir jag påhoppad av en sorglig typ som påstår att som upptagen har jag ingen rätt att existera på nätet. Sånt gör mig så upprörd att jag hoppar ut ur skorna. Jag är djupt och gränslöst kär i den bästa mannen under solen. Jag sa till den sorglige att han har tydligen råkat ut för någon olycka i barndomen och det har gjort honom så bitter och negativ. Att inte alla kvinnor längtar efter andra snuskiga, främmande män. För om det är så trots allt så är jag ett undantag som bekräftar regel. Jag längtar efter min Alv!
***
Uwazam siebie za doswiadczonego czlowieka czatu. Przez wiele lat poswiecilam duzo czasu na rozmowy z ludzmi, ktorych zapewne ngdy nie spotkam IRL. Wszystkie moje internetowe kontakty wybieralam z duza rozwaga. Z niektorymi pisze dlugie listy, z innymi pyskuje. Az nagle zostalam oczerniona przez pewnego zalosnego typa, ktory twierdzil, ze jako zajeta nie mam prawa siedziec na sieci. To mnie tak wscieklo, ze wyskoczylam z butow. Ja jestem gleboko i bezgranicznie zakochana w najlepszym pod sloncem facecie. Powiedzialam temu zalosnemu, ze chyba w dziecinstwie przydazylo mu sie cos okropnego co sprawilo, ze on jest taki zgorzknialy i negatywny. Ze nie wszystkie kobiety marza o zboczonych, nieznanych mezczyznach. Byc moze ja jestem wyjatkiem potwierdzajacym regule. Bo ja marze tylko o moim facecie.

Inga kommentarer: