tisdag 28 mars 2006

Äntligen



Årets första snödroppar! Hoppet om våren finns alltså. Även om det regnar, blåser och är allmänt grått där ute. Jag såg till och med årets första insekt på min balkong. Sprang in för att hämta kameran men då passade insekten på och gav sig iväg. Svårt att avgöra vad det var för insekt. Liknade en spindel men i mina ögon allt som rör sig och har fler än tre ben liknar en spindel.
Ibland läser jag en blogg som är skriven av en tjej som bor i Melbourne. Har de monopol på sol eller? Fast, om man tänker efter så har dom också giftiga spindlar som gömmer sig i skor som man har lämnat på altanen. Så jag föredrar nog Sverige, trots den utdragna vintern.
***
Nareszcie!
Pierwsze przebisniegi tego roku! Nadzieja na wiosne istnieje. Pomimo zimna, wiatru i deszczu. Ja widzialam nawet pierwszego owada na moim balkonie. Pobieglam po aparat ale dran (czyli owad) sie ulotnil. Trudno okreslic co to byl za owad. Przypominal pajaka ale w moich oczach wszystko co sie rusza i ma wiecej niz trzy nogi przypomina pajaka.
Czasami czytam blog jednej dziewczyny, ktora mieszka w Melbourne. czy oni tam maja monopol na slonce? Po chwili zastanowienie dochodze jednak do wniosku, ze im nie zazdroszcze. Oni maja obrzydliwie niebezpieczne pajaki, ktore chowaja sie wbutach jesli sie je zostawilo na werandzie. Wole Szwecje, pomimo tej wydluzonej zimy.

Inga kommentarer: