måndag 27 mars 2006

Fetklumpen...



Kattskrället har en given plats, både i våra sängar och i våra hjärtan. Jag går och känner på hans päls nästan oavbruttet. Jag vill minnas hur han känns, doftar, låter... Jag vill tro att det finns en katthimmel där han får ligga i solen och äta tonfisk. Min stackars Tusse, min "lilla" fetklump.
För att inte tänka på det hemska som kommer att hända gick jag på UNIMAs hemsida /Union Internationale De La Marionnette/ och läste om kommande festivaler. Vad förvånad jag blev när jag fick läsa om International Festival of Puppet Theatres of European Union Countries Eurofest 2006 som kommer att äga rum i SLUPSK, min lilla hemstad i Polen. Av alla städer i världen...
Kot ma wierne miejsce, zarowno w naszych lozkach jak i w sercach. Ciagle jego glaszcze. Chce pamietac jego miekka siersc, jego zapach, jego odglosy. Chce wierzyc, ze istnieje koci raj gdzie on bedzie sie mogl wygrzewac w sloncu i obzerac sie tunczykiem. Moj biedny Tusse, moj tluscioch.
Aby nie myslec o tym strasznym co sie wydarzy weszlam na strone UNIMA /Union Internationale De La Marionnette/ i czytalam o nadchodzacych festivalach teatru lalek. Strasznie sie zdziwilam czytajac o International Festival of Puppet Theatres of European Union Countries Eurofest 2006, ktory odbedzie sie w SLUPSKU! Wsrod wszystkich miast na swiecie wlasnie w Slupsku. Teatr Tecza jest organizatorem.

Inga kommentarer: