torsdag 23 mars 2006

Nivå ett.



Jag har städat bland mitt pysselmaterial. Tyger, knappar, garn, paljetter, band, pärlor och tusen andra saker slängde jag på golvet för att sortera, sortera, sortera och slänga. En stor svart säck väntar nu på för att förlyttas till soprummet. Städningen tog ett par timmar med många rökpauser. Inte för att jag var så värst röksugen. Nä. Men när vemodet tog över så fanns det inget annat val. Som alternativet hade jag misshandel av mina katter men de är väl inte skyldiga. Och man slår inte oskyldiga. Gärna idioter men inte oskyldiga.
Så fint blev det bland mina tyger efter städningen....

Dzisiaj sprzatalam w moich zapasach materialow hobby. Na podloge wywalilam materialy, guziki, wloczke, cekiny, wstazki, koraliki oraz tysiac innych rzeczy. Sortowalam, sortowalam, sortowalam i wyrzucalam. Duzy, czarny wor czeka teraz na wyrzucenie go na smieci. Sprzatanie zajelo mi pare godzin, z wieloma przerwami na papierosa. Nie dlatego, ze tak mi sie chcialo. O nie. Ale jak zal sciskal serce to nie mialam innego wyjscia. Ewentualnie moglam sprac moje koty ale one så niewinne a niewinnych sie nie pierze. Chetnie idiotow ale nie niewinnych.

Inga kommentarer: