onsdag 11 januari 2006

Vasst


Helvete, för andra dagen i rad kan jag inte läsa Metro. Igår visade dom en bild på en jagad, skräckslagen höna i Turkiet. Idag har dom visat bilder på döda får som festsugna muslimer har slaktat. Muslimer världen runt firar eid al-adha och offrar får, getter och kameler till minne av profeten Abrahams beredskap att offra sin son Ismail på guds befallning. En sak är säker, jag skulle aldrig offra varken mina barn, mina katter eller några får för all del. Då dör jag hellre själv. Att se bilder på djur som dör för människan kräver blod för att förhöja sin vardag får mig att spy. Varför offrar inte muslimer sina barn (de har ändå många). Det var ju sonen som Abraham ville offra och inte sin boskap.
Do cholery, od dwoch dni nie moge czytac mojej codziennej gazety. Wczoraj opublikowali zdjecie biednej wystraszonej kury, ktora uciekala co zycia w nogach. Dzisiaj pokazali zdjecie owiec, ktore zostaly zarzniete przez muzulmanow. Muzulmanie na calym swiecie swietuja eid al-adha i skladaja w ofierze owce, kozy i wielblady. A to wszysko dla pamieci proroka Abrahama, ktory byl gotowy aby ofiarowac swojego syna na rozkaz boga. Jedno jest pewne, ja bym nigdy nie zlozyla w ofierze ani moich dzieci, ani moich kotow ani owiec. Wole umrzec sama. Ogladenie zdjec zwierzat, ktore czlowiek zabija dla przyjemnosci sprawia, ze rzygac mi sie chce. Dlaczego muzulmanie nie skladaja w ofierze swoich dzieci? I tak maja ich duzo. Przeciez Abraham byl gotowy na ofiarowanie swojego syna a nie bydla.

Inga kommentarer: