torsdag 12 januari 2006

Lite av varje



En liten detalj från mitt köksfönster.

All snö som har legat ett tag är bortblåst och bortregnad. Men jag sitter och lyssnar på Eva Dahlgrens "Snö"

Som snö som faller
Som snöflingor virvlar i vinden
Av tusen miljoner
En enda ska landa på tungan
Ska smälta i munnen
Som du.

Idag har jag blandat pulverfärg med tapetklister och vatten. Först blandade jag blå och sedan röd. Den blåa färgen kunde jag tvätta bort från mina händer men den röda har varit svårare. Jag ser ut som en blodsugen mördare.

Min väninna hatar datorer. Jag har tyckt att datorn kan underlätta en del för mig men idag har elektroniska fakturor ställt till det för mig.

En blodsugen mördare som har lust att mörda sin dator.

"En enda ska landa på tungan"... Jag älskar dessa ord.






Inga kommentarer: