lördag 28 januari 2006

Ugglan



Jag drog med Martin på en loppis. Sist vi var där så ville han köpa "Husmors lexikon" åt mig efter att jag glömde bjuda honom på frukost och han fick äta det på ett fik. Men idag hittade han inga kloka böcker, däremot fick jag ett lamm till min samling. Till sin far köpte han en uggla, den största nog i hela samlingen. Och det är ingen liten samlig heller. Närmare 400 ugglor bor där hemma. Ugglan fick sitta i baksätet, med säkerhetsbältet på så klart. Jag tyckte att ugglan såg lite frusen ut så den fick låna mina vantar.



Sedan var det dags att åka till stan och titta på Hasselbladcenters fotoutställning. Vi satte oss på en bänk och försökte diskutera det vi såg. Så fort vi lämnade byggnaden så började Martin fota. Även mig men de bästa bilderna lyckades han radera. Ha!
Och nu... nu ska jag skriva ett mail till Alven.
Rano wyciagnelam Martina na pchli targ. On kupil sowe dla swojego ojca, ktory zbiera sowy (ma ich chyba z 400). Ta, ktora dzis kupil jest chyba najwieksza w jego zbiorze. Sowa siedziala na tylnym siedzeniu. Z pasami bezpieczenstwa! Wydawalo mi sie, ze sowa troche marzla wiec jej pozyczylam moje rekawiczki. Po poludniu pojechalismy do miasta na wystawe fotograficzna. Jak tylko wyszlismy na zewnatrz to Martin zaczal fotografowac. Zrobil nawet mi pare zdjec ale te najlepsze sie mu skasowaly.

Inga kommentarer: