söndag 29 januari 2006

Längtan



Oj vad jag längtar. Efter våren, efter uppvaknandet, efter livet.
Jag gick nästan hela dagen och tänkte på den stackars plågade kon som jag fick se en bild på igår. Det gjorde inte bättre när jag fick veta att Monas dotter lärde sig sko hästar på HÄSTKADAVER. Jag får så hemska inre bilder när jag tänker på sånt. Jag är nog kapabel till att vara mindre berörd om jag skulle få syn på något olycksfall där människor är inblandade. Men när jag vet att djur lider så lider jag med. Vilken tur att Alven finns. Han förstår så bra.
Jag har tagit en vinterbild idag men egentligen vill jag ha lite grönska och glädje så jag lägger ut två bilder tagna i somras. Ngn gång ska jag ha en gård... Med får och en skog bakom huset. Och jag ska sitta i hagen eller bland lupiner och tycka att mitt liv är underbart.

Oj jak ja tesknie. Za wiosna, przebudzeniem, zyciem. Caly dzien snulam sie po mieszkaniu i rozmyslalam o tej biednej maltretowanej krowie, ktorej zdjecie ujrzalam wczoraj. Do tego wszystkiego zadzwonila Mona i powiedziala, ze jej corka uczyla sie kuc konie na konskich zwlokach. Ja bylabym mniej smutna gdybym zobaczyla jakis wypadek w ktorym gina ludzie. Ale jak ja wiem, ze zwierzeta cierpia to i ja cierpie. Jakie szczescie, ze ON istnieje. On rozumie tak dobrze.
Dzisiaj zrobilam kolejne zimowe zdjecie ale wlasciwie to ja chce zieleni i radosci wiec ja publikuje dwa zdjecie zrobione latem. Nadejdzie taki czas, ze ja bede miala dom na wsi, z lasem za domem. I z owcami. Bede siedziala sobie na pastwisku albo pomiedzy lupinem i myslala, ze moje zycie jest wspaniale.

Inga kommentarer: