fredag 16 december 2005

Surnia ulula



Julen känns närmare och närmare. Idag har jag jobbat min sista dag i barngruppen för i år. Nästa vecka är fylld av utvärderingar, planeringar, repetitioner och föreställningar så klart.
Idag har jag fått "en tidig julgåva" från Magnus. Tidigare pratade vi om ugglor och jag har velat både se och lyssna på den ganska mystiska fågeln så jag fick en skiva med olika fågelsläten. Jag trodde att uggla låter så här "hu hu hu" men de låter ännu konstigare. Mest är jag överrsakad av hökugglan som låter som ett rymdskepp "u-u-u-u-u-u". Och sillgrisslor låter som tanter på marknadstorget....
Swieta sa coraz blizej. Dzisiaj pracowalam po raz ostatni z dziecmi w tym roku. Nastepny tydzien jest wypelniony podsumowaniami, planowaniem kolejnego polrocza, powtorkami no i oczywiscie przedstawieniami. Dzisiaj dostalam "wczesny prezent swiateczny" od mojego kolegi. Mysmy wczesniej rozmawiali o sowach i ja bardzo bym chciala ujrzec i uslyszec sowy w ich naturalnym srodowisku. Od tego kolegi dostalam wiec plyte z odglosami ptakow. Myslalam, ze sowa robi "hu hu hu" ale sowy wydaja jeszcze dziwniejsze glosy. Jedna z sow przypomina statek kosmiczny, "u-u-u-u-u-u-u".

Inga kommentarer: