lördag 17 december 2005

Nattliga äventyr



Jag har mått pyton hela dagen. Magkatarr. Inatt ålade jag på golvet, ringde till sjukvårdupplyssningen och dom ville att jag skulle ta mig till akuten. Men hur? Mitt i natten? Så jag satt på golvet, lutade huvudet mot sängkanten och väntade på att den värsta smärtan skulle gå över. För till sist gör den det. Det brukar ta ett par timmar men det är hemska timmar. Snart är det dags att gå och lägga sig igen men jag är så rädd för att smärtan kommer tillbaka.
Hela dagen har jag slöat i soffan, vi tittade på Harry Potter, jag läste ngn tidning och drack 100 liter örtte med honung.
Niezbyt dobrze sie dzis czulam. Wrzody na zoladku. W nocy czolgalam sie po podlodze, zadzwonilam do lekarza, ktory chcial abym jechala na pogotowie. Ale jak? W srodku nocy? Nie mialam innego wyjscia jag kleczec na podlodze wspierajac glowe o lozko i czekac az ten najgorszy bol przeminie bo w koncu, po paru godzinach, przemija. Ale to sa straszne godziny. Niedlugo trzeba isc i spac ale sie tak boje, ze bol powroci. Caly dzien leniwilam sie na kanapie, ogladalismy Harry Potter, ja czytalam gazety i wypilam chyba ze 100 litrow herbaty ziolowej z miodem.

Inga kommentarer: