onsdag 21 december 2005

Böcker, jul och näsborrar



Dagen känns så overklig. Möjligen för att jag tillbringade natten på sjukhuset där läkaren konstaterade att mina smärtor beror på en njursten som försöker passera min kropp. Utrustad i smärtstillande piller kunde jag återvända hem. Eftersom jag hade svårt att somna på sjukhuset så sov jag bara ett par timmar innan det var dags att åka till jobbet. Men det var mer än jag orkade. Jag kände mig så besviken på ödet, vi skulle ju spela idag...
Jag fick en fantastisk bok "Zent". Boken förenar min kärlek till det bohemiska med de otroligt vackra bilderna. Den andra boken har jag beställt via nätet och den kom för några dagar sedan. Jag har tänkt sitta och pyssla hela julhelgen. När jag sist firade jul med familjen så satt jag och Joanna i soffan och broderade. Då och då åt vi, tog bilder på Joannas näsborrar och lekte med Tami /hennes dotter/.
Dzien wydaje sie taki dziwny, byc moze dlatego, ze noc spedzilam w szpitalu. Po tej wizycie nie mialam sily isc do pracy. Siedzialam i oplakiwalam fakt, ze nie bylo zadnych przedstawien. Potem zadzwonila moja szefowa, zeby uslyszec jak ja sie czuje i zaproponowac, zeby te przedstawienia zagrac w styczniu.
Dostalam fantastyczna ksiazke "Zent", ktora wiaze moje zamilowanie do orientu, cyganeri, bohemy z przepieknymi zdjeciami. Ta druga ksiazke kupilam sobie przez siec. To jest ksiazka o robotkach recznych. Ja mam zamiar zajac sie tym przez cale swieta. Ostatnie swieta z rodzina spedzialam siedzac z Asia na kanapie i wyszywajac. Od czasu do czasu jadlysmy, Asia robila zdjecia swoim dziurkom w nosie i bawilysmy sie z Tamara. To byly swieta!

Inga kommentarer: