tisdag 20 december 2005

Genrep



Ikväll har vi haft vår sista repetition. Det var så märkligt, jag fick sån adrenalinkick att smärtan försvann under några timmar men precis när jag tog av mig min vätteluva så skrek magen till. Men repetitionen kändes väldigt bra. Min kollega med finskt ursprung spelade jultomte. Hon skulle komma ut på scenen när jag hade sagt de kända raderna "snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken". Så kommer hon och börjar prata värsta finsksvenska. I vanliga fall pratar hon ren svenska och det med brytningen hade vi inte med i manuset. Jag började flabba. En flabbande vätte har nog väldigt få se. Vi hade publik så klart. En del av våra bekanta hade velat se pjäsen, andra bjöd vi in för att höra deras kommentarer. Imorgon spelar vi för andra förskolor.
Dzisiaj mialysmy probe generalna. Dziwne ale przez pare godzin mialam taki przyplyw adrenaliny, ze bol zniknal. Jednak zaraz po przedstawieniu az sie zwinelam z bolu. Marva grala mikolaja i jak wyszla na scene to zaczela nawijac z finskim akcentem, czego mysmy wczesniej nie omawialy. Ja myslalam, ze umre ze smiechu ale musialam przeciez zachowac powage. Pomimo, ze to byla proba generalna to jednak mialysmy publicznosc. Miedzy innymi Dawid i Sara ogladali przedstawienie. Jutro bedziemy grac dla innych przedszkoli.

Inga kommentarer: