söndag 27 november 2005

Snart!



Första advent. Hallelujah! Snart är julen ett faktum. Jag är så trött att jag vill bara hem till mamma och pappa och vila upp mig. Käka mammas underbara julmat, sova länge på morgonen. Jag får nog sova i bilen, som förr i tiden. Annars kommer familjen att väcka mig alltför tidigt. Idag har jag julpyntat och lyssnat på polska julsånger. Men bara en kort stund, för enligt traditionen så lyssnar man på dom först på julafton.
Så nu låter jag Leo Cohen fylla mitt hem med hans underbara röst.

"Like a bird on the wire
Like a drunk in a midnight choir
I have tried in my way to be free"

Pierwsza niedziela adwentowa. Alleluja! Juz niedlugo swieta. Jestem tak zmeczona, ze pragne tylko do domu, do mamy i taty. Wypoczac! Obzerac sie mamy jedzeniem, spac dlugo. Musze chyba spac w samochodzie, jak za starych, dobrych czasow. W przeciwnym przypadku cala rodzina mnie obudzi. Dzisiaj wyciagnelam ozdoby swiateczne i sluchalam koled, ale tylko przez chwile. Teraz pozwalam Leo Cohenowi wypelniac moje miszkanie jego cudownym glosem.

Inga kommentarer: