lördag 26 november 2005

Matisse, dumpad lax och Smirnoff Ice



Jag har blivit besviken på Matisse. Barnsliga teckningar och "klippa och klistra"-konst. Till råga på allt så skrev han sina brev på franska så jag kunde inte ta någon del av hans privata liv. Men jag ritade av hans krumelurer. En fin dag skapar jag mig själv en Matisse-tavla. Jag stod där med ritblocket i handen och folkmassor kikade genom min axel som gjorde mig smått nervös. I Helsingör gick jag och mitt sällskap in på en liten krog och jag beställde "dumpet laks" (om jag minns väl) samt några Smirnoff Ice. Vi försökte lista ut vad "dumpet" betyder och jag gissade på dumpad. Summa summarum så var den dumpade laxen otroligt god. Jag hade så roligt att jag inte alls ville lämna stället. Nu fortsätter festen med Finlandia Lime. Gott det med.
Matisse rozczarowal mnie. Dziecinne rysunki och wycinanki. Do tego wszystkiego Matisse pisal swoje listy på francusku wiec niczego pikantnego z jego zycia prywatnego sie nie dowiedzialam. Ale ja szkicowalam jego zawijasy. Stalam tam z blokiem w reku i ludzie zagladali mi przez ramie co mine bardzo irytowalo. W Helsingör odwiedzilismy mala restauracje i ja zamowilam sobie lososia och pare "Smirnoff Ice". Bylo mi tak wesolo, ze wcale nie chcialam wychodzic. Ale musialam i teraz to sobie odbijam popijajac wodke "Finlandia Lime".

Inga kommentarer: