söndag 13 november 2005

Inspiration



Plötsligt visste jag att jag fattade ett alldeles rätt beslut. Det är inte alltid lätt när man går omkring och försöker väga alla plus och minus i en del frågor. Egentligen vet man aldrig i förväg om ens beslut är de rätta. Tiden brukar dock visa det förr eller senare.
Jag har svårt att fatta beslut, jag velar alldeles för mycket, i nästan alla frågor.
Men imorse vaknade jag och visste att just DET beslutet har livet fattat åt mig, det är bara att följa det. Enklare kan det inte bli.
Mitt ganska oroliga hjärta fick sig en stund av ro och harmoni och resultatet av det fick jag känna direkt. Äntligen fick jag inspiration till mitt bidrag i en skrivartävling som min vän hade tipsat mig om. Orden bara flög ur mig och landade direkt på mina tangenter. När barnen kom hem från sin pappa satt jag vid datorn och de läste genom min axel. Sedan började dom skriva själva så vi har haft en riktig författarkväll.
Dzisiaj podjelam pewna bardzo wazna decyzje. Nie zawsze jest latwo podejmowac rozne decyzje. Czlowiek rozwaza wszystkie plusy i minusy i wlasciwie nigdy nie wiadomo, czy podjeta decyzja jest wlasciwa. Czas jednak pokaze.
Moje niespokojne serce moglo troche odetchnac i rezultaty tego moglam odczuc bardzo szybko. Dostalam natchnienie do mojej powiesci z ktora mam zamiar startowac w pewnym konkursie pisarskim. Jak dzieci przyszly do domu to ja ciagle pisalam. Zagladaly mi przez ramie i czytaly. Zarazilam ich. Wnet siedzialy i one i pisaly swoje opowiadania. Czyli cala nasza trojka miala wieczor pisarski.

Inga kommentarer: