fredag 11 november 2005

Fredag



Jag älskar fredagar. Att dra sig hemåt, hänga jobbnycklar på kroken, ta på sig mysbrallor och äta choklad. Fast idag har jag inte dragit mig hemåt, inte direkt iaf. Jag hamnade hos min djembe-guru Sten. Som vanligt har vi pratat sönder halva tiden. Sten visade mig sitt "rymdskepp". Ett väldigt märkligt instrumen som liknar två sammansvetsade wok-pannor. När man slår på dom så får man fram underbara ljud. Jag kunde inte stå emot frestelsen att testa HANG, som det heter. Precis när jag skulle åka hem så kom vi på ämnet "världens trummor" och Sten kom med olika, stora som små, trummor och jag fick min lilla, lilla lekstund.
På vägen hem, vid Svingel, upptäckte jag en trumaffär. Massor med trumset, men också kongas och lite till. Jag var för trött samtidigit som jag hade burit på min egen djembe så jag gick inte in. Men den affären kommer jag att utförska lite närmare när tillfället ges.
Väl hemma blev jag ovän med min nya router. Imorgon ska jag försöka ändra på det för nu vill jag bara sova.

Ja kocham piatki. Zostawic za soba prace, jechac do domu, ubrac sie w miekkie spodnie i jesc czekolade. dzisiaj jednak nie pojechalam prosto do domu, nie od razu. Po pracy pojechalam do mojego djembe-guru Sten. Jak zwykle przegadalismy polowe naszego czasu. Sten pokazal mi swoj "statek kosmiczny". Bardzo dziwny instrument muzyczny, ktory przypomina dwie zespawane ze soba patelnie wok. Jak sie uderza w powierzchnie tych "patelni" to wydaja one fantastyczne dzwieki. Nie moglam oprzec sie pokusie aby pograc na HANG, bo tak nazywa sie ten instrument. W tej samej chwili, w ktorej zbieralam sie aby jechac do domu, weszlismy na temat bebnow z roznych czesci swiata i Sten wyciagnal niemalze caly swoj dobytek. Mialam troche zabawy.
W domu poklocilam sie z moim nowym routerem. Jutro postaram sie z nim pogodzic bo w tej chwili jestem tak zmeczona, ze ide spac.

Inga kommentarer: