söndag 16 juni 2013

Älskade juni


I den ljusa juninatten satt jag vid köksbordet och njöt av tystnaden. Skenet från gatulyktorna målade nattavlor på mina väggar, dånet från motorvägen upphörde och tiden liksom stod stilla. Jag drack te, bläddrade i tidningen utan att läsa den. Det var för mörkt trots att natten var så ljus. Vad jag älskar dessa ljusa juninätter, de är helt magiska!

När solen klättrade upp på himlavalvet gick jag ut. Lyssnade till grönsångarens sång och åt söta smultron.

Älskade juni...




4 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Fick smaka några röda ljuvliga smultron i dag.. minnen av barndomen ville tränga sig fram.. Leva i nuet det viktigaste men även svåraste för mig, försöker varje dag

cruella sa...

Du är sannerligen en livsnjutare. Inspirerande!

Laila sa...

Det är något magiskt med sommarnatten när den övergår till gryning....

Liie sa...

Låter som en fin morgon! Jag vill också ut och mumsa smultron, men här finns bara blommor än så länge.