lördag 4 maj 2013

Saker från Barcelona


Sonen fick sin fotbollströja, dottern parfym och Magnus lite rooibos-te. Det var allt jag hade köpt i Barcelona. Ja, förutom all den goda maten som jag åt på olika ställen. Men jag kom inte till Sverige tomhänt. I fickan hade jag en svart sten och några snäckor som jag hittade på stranden. Dessa ville jag lägga på Tusses röse. Tusse var min hittekatt som hade bott hos mig i många år, innan jag flyttade till Eskilstuna. En väldigt speciell katt. Men han fick stanna i Göteborg, högt uppe på ett berg. Varje gång som jag är där brukar jag klättra upp på berget (och gå vilse) och hälsa på honom. Med mig har jag alltid några spännande stenar som på något sätt berättar om det som jag har upplevt. Så nu, bland stenar från Polen, Gotland och glittrande diamanter ligger även en sten från Barcelonas vackra strand. 


Tusse min...

2 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Förstår att du saknar..
Jag med gillar stenar, följer med hem från varje resa

Raija sa...

Åh, vilket skön stil han hade Tusse. Förstår att du saknar honom.