lördag 7 januari 2012

Den multifunktionella maskinen


Jag besökte min favoritloppis. Senast jag var där var det i somras. Jag såg fram emot besöket och hoppades på ett kärt återseende. Men jag blev bara panikslagen. Så många människor som knuffades hela tiden. Jag har nog glömt bort vilket brutalt liv det är på loppmarkander. Vi lämnade loppisen långt innan jag hann kolla alla hyllor och hörn. Väldigt ovanligt, måste jag säga. Jag hittade dock några böcker och lite kläder som jag ska ha till jobbet.

Därefter åkte vi till en tvättmaskinaffär. Vår gamla tvättmaskin började nämligen spotta ut en brun sörja och vi förstod att det var slut. Ett tag använde vi oss av tvättstugan. Att vänta en vecka för att få en tvättid var mer än vi klarade av. Den nya tvättmaskinen kör just nu sin första, jungfruliga tvätt.

Vi har upptäckt att det är en multifunktionell maskin. Man kan nog skriva musik med den också, tror jag. Varje gång man trycker på en knapp så blippar och pipper maskinen. Det förstår jag mig inte riktigt på, ärligt talat. Till vilken nytta, liksom? Väldigt märklig trend inom vitvarudesign.  

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svina
längorna...bra ♥
Den med Mia Skäringer ...sååååå jäkla rolig!!!


Christin

Anna Stilla sa...

Jag vill gärna läsa den efter att ha läst Mörk jord (som jag läser just nu). Det behövs lite skratt efter en tung kriminalroman.

cruella sa...

Jag har aldrig haft en egen tvättmaskin! Kanske har vi varit välsignade med bra tvättstugor?