onsdag 16 februari 2011

Drömjobbet


Att få en tjänst på Drömjobbet verkar vara omöjligt så jag gick dit och sökte en praktikplats.
Men just nu har de väldigt lite att göra, jobbet räcker inte alltid till den ordinarie personalen så det blev ett nej. Stora Chefen tog mitt CV och bad mig om att komma tillbaka till hösten för det är då som de har mycket att göra och rekryterar personal.

När jag kom ut så ville jag gråta för ledsen blev jag förstås! Det handlade ju om Drömjobbet, bästa jobbet ever! Men jag fick hejda mig. Mötet till ära hade jag ju sminkat mig, med mascara och allt. Rinnande smink är ju inte så fint. Sedan tänkte jag efter. Kunde jag göra något bättre? Nej, jag var helt nöjd med min insats. Nöjd var jag även med hur Stora Chefen uppträdde. Han var vänlig och förklarade läget. Och jag som trodde att han var farlig. Förutom att jag inte fick praktikplatsen på Drömjobbet så gick det alltså superbra...

4 kommentarer:

Linda sa...

Vilket vackert äpple! i sommar ska jag göra massor med äpplen med roliga texter...

Laila sa...

Heja dig! Du gjorde allt rätt. Du tog modet att söka upp dom! Bara det är guldvärt.
Jag håller tummarna för att dom hör av sig till dig senare i år!
Finns det nått mer ställe du kan få drömjobbet på?

Jag håller på dig!

Toril sa...

Många nej får man...det smärtar..förstår det. Men du ska se att det löser sig alldeles snart..kramkram

Raija sa...

Åhhh så tråkigt att de inte behövde mer folk nu. Håller tummarna att de ångrar sig och upptäcker att du behövs.