torsdag 17 december 2009

The Day After Tomorrow







Jag får The Day After Tomorrow - känslor. Det blåser, det är kallt och vi är nästan insnöade. Vilken tur - tänker jag - att sommaren kommer tillbaka till oss. För det vore förskräckligt om vi blev tvungna att leva i en evig vinter. En istid skulle driva mig till vansinne om den inte hade dödat mig först. Men tänk om det händer på riktigt, om snön slutar smälta och fåglarna orkar inte sjunga sina vårsånger? Tänk om det blir bara kallare och kallare? Hur ska vi skaffa oss mat då? När överlevnadsinstinkten tar över livslusten, vad händer med mänskligheten då?

Nej, jag vet ju att ni har inga svar. Jag sitter bara här och tänker lite för mig själv...

5 kommentarer:

Nitida sa...

Oj, hemska tanke....eller att aldrig få se vårblommor mer eller gå barfota i gräset....i den världen skulle jag inte vilja leva.
Tänker på att det säkert skulle vara kanonhett i på andra sidan jordklotet och att de skulle få odla allt för vår överlevnad, för mycket skulle behövas importeras. Eller annars får vi bli riktiga köttätare som eskimåerna.

Maria sa...

Hörde på radion imorse att dom tror att det bara blir varmare o varmare,

Re-dizain sa...

Jag blev så lycklig för att kylan och snön äntligen kom till min stad! har man haft mörkt och dystert sedan september så är det fantastiskt skönt med lite ljus även om det är svinkallt...
varma kramar i kylan

Smilla sa...

Kanske skulle det öppna upp mångas ögon och göra att uppskattningen för livet ökade.

Jag håller med om snön. Igår var det verkligen kallt och blåsigt. *brrR*.

Jag gav tillbaka boken till Linda i förrgår föresten. Tack för lånet.

Toril sa...

Snö är vackert men den får mer än gärna tina bort efter jul och nyår...tycker jag