onsdag 15 oktober 2008

Naturligt vacker




Min Magnus tycker att Anna-Lotta Larsson är vacker. För hon har alltid så naturligt hår. Inga konstigheter här inte.

Nästan alla mina pojkvänner (numera före detta pojkvänner) har tyckt att en kvinna är vackrast i jeans och något urtvättat linne. Enkelt.

Ingen man jag har pratat med tycker att det är fint med magra kvinnor. Magnus blev till och med glad när jag gick upp i vikt.

Alla män jag har pratat med tycker att silikonbröst är iögonfallande men ej sexiga/vackra/gosiga etc.

Det naturliga är det vackraste.

Samtidigt gör media allt, precis allt, för att kväva det naturliga hos oss människor. Banta ner dig annars kommer du inte in i din brudklänning. Täck ditt grått hår med den eller annan färg ( enligt mig är grått hår vackert). Om du änvänder den där ultimata ansiktscrémen så kommer du att se 10 år yngre. Men varför? Varför ska vi ändra på oss själva? Vi duger väl som vi är?

Bilden på Anna-Lotta Larsson kommer från Strimmas Artist & Konsultbyrå.

3 kommentarer:

Ninni sa...

Ja, visst gör vi det! Du har så rätt! Men det måste ju vara bristande självförtroende som gör att vi går på allt det där.Inte bara män tycker ju allt det där som du räknar upp utan också många av oss kvinnor. Vissa tycker kanske att det är snyggt med implantat, färgat hår osv men jag tror att de allra flesta fördrar en naturlig look. Vi får banka in det i våra huvud så att det sitter som berg.
Kram Ninni

Millis sa...

Visst är det naturliga vackert!

Jeanette Nord sa...

Kära Anna!
Som vanligt har du alldeles, alldeles rätt! Jag pratade just med en kille häromdagen om silikonbröst! Han sa att alla killar tittar på bröst! Det är medfött liksom.....men inga killar gillar silikon! För det gör inget om brösten är stora, små, taxöron eller hängbröst - bara de är äkta och naturliga! Så visst kan man undra över medias vinklingar allt som oftast! Och visst är det urtrist att vi går på det ....allt som oftast!

Kram på dug!
Jeanette