söndag 6 juli 2008

Vikingamarknad på Selaön



Idag har vi varit på Selaön, på Vikingamarkanden. Vi var där förra året med och då åt vi grillat vildsvin och drack mjöd. Det ville vi ta i repris men tyvärr, mjöd var redan slut. Synd, synd för det var så gott ju. Men grillat vildsvin, rotsaker och bulgur blev vi inte utan. Magnus tittade på båtar och jag tittade på hantverk. Jag tittade på vad folk tillverkade och hur mycket de ville ha för sina varor. Ett hett ämne för mig just nu.








Här kommer ett vilt partytips, en riktig isbrytare. Vikingarna på Selaön kallar det för elefanten. Hälften av deltagarna ställer sig i ett led och tar varandra om midjor och böjer sig fram. Sedan får de andra, en efter en, hoppa på de framåtböjda kompisarna. Så där:


Viktigt att man inte ramlar ner eller välter de andra. När alla har hoppat upp då ska elefanten börja gå. Utan att falla i bitar. Testa!


Nosan träffade en kompis. Det är fascinerande att se på hur hon reagerar på hundar som liknar henne. Hon blir så glad och lekfull. Annars är hon väldigt svårflörtad.

Inträdeavgiften till marknaden var på tok för hög. 60 kr per skalle och vi var ju fem! Men det var nog tur att jag betalade det :)


3 kommentarer:

Birgitta sa...

Det verkar ganska vådligt i mina ögon detta med elefantleken, man måste nog vara lite orädd och lekfull. Hantverk är nog mer i min stil, alltid lika roligt att runt och titta på och bli inspirerad av. Kul initiativ av dej att öppna en recycle shop, och fina väskor du gjort. Ser fram emot fler saker du gjort. Kramar Birgitta

Sömsmånen sa...

Vi var ju också på vikingamarknad nyss, jag tror det kostade 60:- där med, men - de tyckte jag såg vikingaaktig ut så jag gick in gratis! Jag hade en ofärgad linnetunika, nästa år klär vi ut oss på riktigt och går in gratis allihop.

Anonym sa...

Fy! Tur att ni betalade. Verkar inte vara trevligt att sitta där. Kan du förresten maila hela ditt köttbullsrecept. Jag har inget som jag tycker är bra eller så är det jag som är dålig på att laga mat ;)
Har testat i ugnen någon gång, men det blev inte mycket bättre när jag gjorde det där. Faller bara sönder.