måndag 26 februari 2007

Ansvar och konsekvens.



Idag är vi båda två lite avslagna. Allra mest vill jag dra mig undan men det är omöjligt. Barnen har kommit från skolan och de kräver mycket uppmärksamhet. De kräver inte tillsyn på något sätt, mest vill de prata, ställa en himla massa frågor och få svar omedelbart. Magnus vilar sig i soffan och jag har tänkt läsa andras bloggar. Det är faktiskt ganska roligt att läsa vad som hänt hos andra. Det märkliga är att en del bloggare bor på andra sidan av världen och jag känner inte dom. Egentligen är det lite fel sagt att man inte känner andra bloggare för det gör man. Genom att dagligen följa deras liv. Ibland undrar jag hur många som läser min lilla blogg. Är det bara mina nära vänner eller är det faktiskt någon annan som jag inte vet ngt om? Ni får gärna maila mig och berätta att ni finns /annastillasnabelahotmailpunktcom/. Jag måste skriva snabela istället för @ och punkt istället för . för att undvika spam.
Nu blev jag upprörd. Sara har (igen!) glömt sina läxböcker i skolan och kan inte göra läxan. Då tror hon att hon kan titta på repris av "Grey´s Anatomy". Det är ju helt fel. Jag tycker inte att hon ska få komma undan så lätt. Hon får klara sig utan böcker och leta efter information på ett annat sätt. Ansvar och konsekvens.

Inga kommentarer: