söndag 17 september 2006

Bröllop



Jag vet inte hur man får ihop 500 pers i bjuder dom in på sitt bröllop. Delar man ut reklamlappar mitt på torget? Hur som helst, slottet var fyllt till bristningsgränsen. Jag kände varken brudparet eller någon av gästerna. Men so what, jag följde med Honom ditt och såg framför mig en vild kväll som skulle gå uder mat-dryck-dans tecken. Så fort vi lyckades tränga oss genom stora porten så försvann han och jag blev tvungen att sätta mig bredvid den rödhårige som till råga på allt var gift. Servitris kom ut med kvällens första drink. Alla vid mitt bord fick men inte jag! Till och med den rödhårige! ha! Under sådana omständigheter måste man förse sig själv med något att dricka. Jag skar av en tå och konstigt nog blev jag berusad av mitt eget blod. Rödhårige vred sig, så äcklad blev han. Det struntade jag i. Istället försökte jag ta på mig mina skor men foten hade redan svullnat och det gjorde ont. Hela sällskapet vid mitt bord bestämde sig att gå till danssalen. Rödhårige försökte bära mig dit men när vi gick förbi sängen så gav han upp och slängde mig där. Det blev tyst i rummet. Två andra tjejer kom in fnittrande.
-Hej! Vem är du med?
-Ingen - svarade jag. Om Han lämnar mig så här så är han faktiskt INGEN för mig.
Tjejerna blev glada. Nu skulle vi sätta lite färg på hela kalaset och visa folk hur tre tjejer kan roa sig.
Det var min dröm. Eller kanske mardröm....

***

Nie wiem skad ludzie potrafia wytrzasnac 500 osob i zaprosic ich na wesele. Rozdaja reklame na rynku czy co? Jakby nie robili to palac byl wypelniony do granicy wytrzymalosci. Nie znalam ani pary mlodej, ani nikogo z gosci. Ale co z tego? Bylam zaproszona razem z NIM, przed soba mialam wizje wspanialago wieczoru wypelnionego dobrym jedzeniem, piciem oraz tancem. Jak tylko przekroczylismy brame palacowo to ON zniknal w tlumie i zostawil mnie wsrod obcych mi ludzi. Obok mnie przy stole siedzial rudzielec, ktory na domiar zla byl zonaty. Kelner roznosil drinki. Wszyscy przy moim stole dostali, ja nie. Nawet rudy chlal. W takim razie musialam sama zaopatrzyc sie w cos do picia. Odcielam sobie jednego palca u nogi i dziwne, upilam sie wlasna krwia. Rudy wygladal na bardzo obrzydzonego faceta. Nic mnie to nie obchodzilo. Postanowilam isc tanczyc ale stopa mi spuchla i bardzo bolala. Nie moglam wcisnac na nia buta. Wszyscy przeniesli sie do sali tancow. Rudy probowal mnie tam niesc na rekach ale jak mijalismy lozko to dal gore i mnie na nie wywalil. Cisza zapanowala w pokoju. Jakies dwie rechoczace sie dziewczyny wpadly do srodka.
- Czesc! Z kim tu jestes?
- Z nikim - odpowiedzialam zgodnie z prawda. Jesli ON mnie tak zostawia to jest NIKIM dla mnie.
Dziewczyny sie ucieszyly. Postanowilysmy doprawic cale przyjecie troche i pokazac im jak trzy dziewczyny potrafia sie bawic.
A to byl moj sen....

Inga kommentarer: