tisdag 11 april 2006

En vecka har gått



Klockan 9.20 tittade jag på klockan. Mina tankar vandrade till Tusse. Det har gått exakt en vecka sedan han fick sin spruta. I början gick Lucy runt och skrek förskräckligt. Men nu börjar hon ta över Tusses platser. Hon lägger sig i mitt knä. Hon hopar in på min säng när jag ska sova. Fast det gör hon väldigt försiktigt. Hon sätter sig i fotändan och först när jag ropat på henne så kommer hon och lägger sig nära kudden. Och nu har hon lagt sig på datamusen så jag måste använda styrplattan. Jag vill inte putta bort henne.
Dagens besvikelse: Efter jobbet åkte jag till biblioteket för at låna en väldigt speciell bok. Men "Biblioteket har stängt för ansiktslyftning". Fram till den 1 maj. Fick beställa boken via gotlib. Hoppas den kommer snart.
Dagens synd: två tårtbitar och massor med påskmust. L. har fyllt 50. Fy vad människan är ängslig för det. Hon gnällde och jag åt tårtan med glädje i munnen.
Dagens glädje: jag har fått "Skrivguiden", läste den i badet och drömde bort mig. Ack, ack.



O 9.20 spojrzalam na zegarek. Moje mysli powedrowaly do Tusse. Dokladnie tydzien temu dostal swoj zastrzyk. Lucy poczatkowo wrzeszczala jak opetana ale teraz zajmuje te miejsca, na ktore wczesniej Tusse mial monopol. Kladzie sie mi na kolanach, wskakuje na lozko. Siada w nogach i dopiero jak ja ja zawolam to kladzie sie obok poduszki. A teraz siedzi przy moim komputerze, na myszce. Musze uzywac klawiature bo nie mam serca zwalic kota.
Rozczarowanie dnia: pojechalam do biblioteki aby wypozyczyc pewna ksiazke ale biblioteka maila zamnkniete bo sobie lifting robi.
Grzech dnia: dwa duze kawalki tortu. Kolezanka obchodzila swoje 50 urodziny i przezywala t strasznie. Jeczala a ja jadlam sobie tego torta z zadowoleniem w gebie.
Radosc dnia: "Przewodnik pisarza" przyszedl. Czytalam go w wannie i sie rozmarzylam. Ach, pisarzem byc.

Inga kommentarer: