lördag 7 januari 2006

Mildare



Bloggen har fått en nytt utseende. Lite mildare och lättare. Jag väntar på våren. Herregud vad jag fryser, hela tiden. Idag har jag på mig min vita polotröja, en blå klänning och en brun stickad tröja. Och jag fryser ändå.
"Jag ber om en vårnatt på rusiga ängar"

Tusse har suttit i fönstret nästa hela förmiddagen och betraktat omvärlden. Jag har försökt att lista ut vad han tänkte på men utan resultat. När jag tilltalar honom så viftar han på svansen och det betyder "tyst, jag är upptagen". Så jag lät honom vara. Han är en sann livsnjutare. Men han är också en kelgris. Tränger sig upp på min arm precis när jag minst önskar mig dessa bevis på hans kärlek.
Däremot lever min datamus sitt eget liv och jag får använda mig av styrplattan. Lite knepigt.
Blogg zmienil swoj wyglad na troche jasniejszy. Ja tesknie za wiosna. Boze, mi jest ciagle zimno. Mam na sobie golf, sukienke i sweter a i tak mi zimno. Tusse przesiedzial cale przedpoludnie w oknie. Probowalam go zagadywac ale on tylko machal ogonem co oznaczala "cicho, jestem zajety". Dalam mu wiec swiety spokoj. Ale on jest niespotykanym pieszczochem i potrafi sie wdrapac na moje rece wlasnie wtedy kiedy te oznaki milosci moga byc uciazliwe.

Inga kommentarer: