måndag 27 maj 2013

Jag sitter på en parkbänk...


En ledig dag. Jag satte mig på en parkbänk och njöt av den lummiga grönskan runt omkring mig. Jag hade inte bråttom någonstans. Det är min favoritsyssla, att bara sitta och titta och dagdrömma. Min mamma har sagt att jag har alltid varit sådan, jämt i min egen värld. Medan andra barn lekte som bäst med sina kompisar valde jag min egen bubbla. Då var det tillåtet att välja sina egna vägar. Som vuxen måste jag anpassa mig till konstiga normer och tvinga mig till att göra saker jag inte vill göra. Kloka böcker uppmanar till att lyssna till sitt hjärta men det går inte i alla lägen. Men när jag är ledig då får hjärtat bestämma helt fritt. Då sitter jag på en parkbänk och dagdrömmer... 



2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Så vackra röda skor!

Anna Stilla sa...

Och så är dem jättesköna också :)
Tack!